Post Bariatrik Cerrahi

Obezite cerrahisi ya da bariatrik cerrahi diyabet, uyku apnesi, hipertansiyon ve benzeri obezite kaynaklı hastalıkların tedavisi için uygulanan cerrahi işlemleri kapsar.

Bariatrik cerrahi ile obezite kaynaklı pek çok hastalık tedavi edilebilir.

Bariatrik cerrahi aynı zamanda kalıcı bir kilo verme garantisi sunar.

Bariatrik cerrahi sonrasında vücutta gelen problemleri gidermek içinse post bariatrik cerrahiye başvurulur.

Post Bariatrik Cerrahi Nedir?

Obezite, morbid obezite ve bu durumlara bağlı olarak gelişen pek çok hastalığın bariatrik cerrahi yöntemleri ile tedavisi mümkündür. Bariatrik cerrahi sonrası vücutta aşırı zayıflamaya bağlı olarak şekil bozuklukları, sarkma ve benzeri problemler oluşabilir. Bu problemlerin giderilmesi amacıyla rekonstrüktif ve estetik cerrahlar tarafından uygulanan operasyonların tamamı post bariatrik cerrahi olarak adlandırılır.

Kimler Post Bariatrik Cerrahi İçin Uygundur?

Bariatrik cerrahi operasyonları kapsamında bir ya da birden fazla operasyon geçirmiş olan ve bu operasyonlar neticesinde yüksek miktarda kilo kaybı yaşayan kişiler post bariatrik cerrahi için uygundur. Eğer kilo verme süreci 4 ila 6 aylık bir süreçte durgunlaştı ise ve yavaşladıysa, post bariatrik cerrahi operasyonları uygulanabilir.

Post Bariatrik Cerrahi Kapsamında Hangi İşlemler Yapılır?

Estetik cerrahi uzmanları ve aynı zamanda rekonstrüktif ve plastik cerrahi uzmanları tarafından yapılan tüm operasyonlar post bariatrik cerrahi kapsamında uygulanabilir. En sık başvurulan post bariatrik cerrahi girişimleri şunlardır:

• Yüz germe, boyun germe ve volümetrik yüz gençleştirme uygulamaları,
  • Kadınlarda meme büyütme, küçültme ve dikleştirme uygulamaları; erkeklerde jinekomasti tedavisi,
  • Kol germe, karın germe ve liposuction,
  • Uykuk germe uygulamaları,
  • Popo büyütme ve dikleştirme uygulamaları.

Post bariatrik cerrahi uygulamalarının her hastaya özel olarak planlanması gerekir. Yapılacak uygulamaların sayısına bağlı olarak tek seans ya da birden fazla seans planlanabilir. Bariatrik cerrahi sonrası hastaların istedikleri vücuda sahip olmaları için bir dizi post bariatrik cerrahi işlemi gerçekleştirilir fakat bu işlemlerin yaşam tarzı değişiklikleri ile desteklenmesi gerekir. Spor aktiviteleri, egzersiz programları ve düzenli beslenme post bariatrik cerrahi uygulamalarını çok daha etkili bir hale getirir.

Post Bariatrik Cerrahide İzlenen Adımlar Nelerdir?

Obezite ve morbid obezite tedavisi için bariatrik cerrahi uygulamalar tamamlandıktan ve hedeflenen kilo kaybına ulaşıldıktan sonra; post bariatrik cerrahi kapsamında bedensel deformitelerin ve sorunların giderilmesi için estetik doktorlar tarafından bir planlama yapılır. Bu süreçte kronik hastalıklar ve operasyona engel teşkil edebilecek tüm sorunlar araştırılır. Gerekli tüm tetkikler ve testler tamamlandıktan sonra operasyona engel bir durum yoksa tedavi süreci başlar. Uygulanacak işlemlere göre tedavi süreci planlanır ve operasyonlar gerçekleştikten sonra hastaların hastane ortamında takibi yapılır.

Hastaların hastanede yatış süresi hastaların durumuna, uygulamaların niteliğine ve uygulama sayısına göre değişkenlik gösterir. Operasyon sonrası kontroller ve yapılması gerekenler doktor tavsiyelerine göre hasta tarafından titizlikle yerine getirilmelidir.

Post Bariatrik Cerrahi Ne Gibi Avantajlar Sunar?

Obezite ve morbid obezite hastalarının tedavisi bariatrik cerrahi ile gerçekleştirilir ve hastaların vücudunda formel ve fonksiyonel değişiklikler yaratılır. Bu sayede vücuda daha estetik bir görüntü verilirken psikososyal sorunlar ve özgüven eksikliği gibi problemler de giderilmiş olur. Bu tarz hastaların sosyal hayata yeniden katılımı post bariatrik cerrahi uygulamalar ile mümkündür. Nitekim sosyal hayattan kopan insanların arzu ettikleri vücuda kavuşarak yeniden sosyal hayata kazandırılmaları mümkün olur.

Post bariatrik cerrahide en sık karşılaşılan problem yara izleridir. Uzman ve deneyimli cerrahlar tarafından yapılan operasyonlarda oluşacak yara izleri minimum seviyede tutulabilir.